Tectyl bitumen aanbrengen op oa bodem plaat, ML in de dorpels, deuren, Anti steenslag behandeling.

Uniek voor Tectyleren: wij geven GARANTIE!

Wij zijn zo overtuigd van onze kwaliteit dat wij garantie bieden op ons tectyleer werk; uniek want dan bieden niet veel aanbieders!

We controleren uw auto zo uitvoerig dat wij samen met u de kwetsbare, en of inmiddels aangetaste plekken doornemen; beschrijven en een rapport op stellen over de auto.
In dit rapport zullen wij ook beschrijven waar we allemaal garantie op bieden, iets wat u verzekerd van kwaliteit!

Om rotte plekken te voorkomen kunt u beter uw auto laten Tectyleren.
Tectyleren is een techniek om, vooral bij auto's, het metaal zo te behandelen dat het beschermd is tegen corrosie en roesten.

Het werkwoord is een verbastering van het gedeponeerde handelsmerk Tectyl, dat gevoerd wordt door de firma Valvoline. Tectyl is een antiroestmiddel dat al meer dan 75 jaar bestaat.

Voor de jaren zeventig was zowel de kwaliteit van de metalen carrosserieën van auto's als de kwaliteit van de lak en de wijze waarop deze werd aangebracht dermate slecht dat nabehandeling met een antiroestmiddel noodzakelijk was. Valvoline heeft destijds met Tectyl een naam kunnen opbouwen, waardoor tectyleren tot een begrip is geworden.
Inmiddels is de vroegere noodzaak minder maar toch blijft het discutabel of Tectyleren tegenwoordig niet meer nodig is, de fabrikanten zijn dit meer zelf gaan doen, maar lang niet zo intensief als wij en ook andere tectyleer bedrijven dit uitvoeren. Onder allerlei bedachte redenen wordt het door sommige fabrikanten/dealers zelfs afgeraden om zelf dit proces grondig uit te laten voeren; hun reden? De behandeling beperkt de sleutel en inspectie vrijheid van de dealers monteurs.
Laat u niets wijs maken, hoe meer bescherming hoe beter, geen smoes van een fabrikant die daar tegen op weegt.

Ilbrink & van Groesen beschikt over de juiste middelen en apparaten om ook moeilijke plekken te reinigen en goed te tectyleren
Uiteraard gebruiken wij de beste producten, van de firma Valvoline Tectyl, Dinitrol en Motip.
Het aanbrengen van Tectyl gebeurt met spuitpistolen volgens de ML methode (methode Lorin). Deze methode bestaat in het boren van gaatjes op sommige plaatsen in de carrosserie, waardoor de Tectyl inwendig aangebracht kan worden.

Historie
Onze tectyl werkzaamheden zijn begonnen met het laswerk aan auto´s, na het laswerk moet de undercoating natuurlijk ook hersteld worden, iets waarvoor wij Bitumen zijn gaan gebruiken.
Nadat we eerst alleen plekken behandelden zijn we ook hele auto´s gaan behandelen; inmiddels hebben wij enkele jaren ervaring en bieden wij een stukje kwaliteit werk aan tegen een passend tarief.
 


Zelf uw auto in de wasstraat aan de onderzijde laten wassen is niet toereikend om de auto schoon en roest vrij genoeg te hebben om te gaan tectyleren; dan sluit u de roest en vocht juist op!
Informeert u hier onze collega's ook even na?

Vergelijkt u vooral de informatie uit onze advertentie met informatie van andere adverteerders, een paar adverteerders kopiëren tekst uit advertenties van andere Tectyleer aanbieders, waaronder onze tekst.
Ze kopiëren de tekst, omdat ze zelf niet goed weten wat ze moeten schrijven, en dus ook niet hoe het werk uitgevoerd moet worden.

Bel of mail ons, wij geven telefonisch nog meer uitleg over tectyleren, niet in deze advertentie want dan kopiëren onze collega’s die tekst ook…
Ondervraag de aanbieder, test zijn kennis!


Over Tectyleren
Bij het Tectyleren gebruiken we eerst ‘ML’.
De bodem van uw auto wordt gereinigd en ontroest, daarna voorzien van een beschermende undercoating laag, Bitumen. Holle delen zoals langs- en dwarsbalken, kokerbalken, draagarmen. ophangpunten, worden aan de binnenzijde behandeld met Tectyl ML.

De fabriek garantie op plaatwerk is een reden waarom de meeste mensen niet meer Tectyleren.
Maar deze garantie is niet tegen roest; maar tegen echt daadwerkelijk doorrotten.
Dat duurt langer dan het garantie termijn; dus zodra de garantie eraf is; vallen de gaten in de bodem.



Alleen ML behandeling
Het is ook mogelijk om voor alleen een ML behandeling te kiezen, dit wordt vaak gedaan als de onderkant van de auto verder nog helemaal goed is en roestvrij.
Een ML behandeling is het behandelen van de binnenkant van holle ruimtes zoals kokerbalken, dorpels, binnenkant deuren en vaak de motorkap; meestal begint roest namelijk van binnenuit; Tectyl ML is een vochtwerend anti - roestmiddel met een grote kruipende werking dat geschikt is als bescherming van motorruimte, carrosserienaden, holle ruimtes (deuren), bevestigingen, laspunten, bouten, moeren, etc.
ML stopt en vertraagd het corrosieproces!


Tectyleren Compleet.
- ML behandeling (holle ruimtes, kokerbalken, dorpels, portieren, motorkap enz.)
- Anti steenslag behandeling & Bitumen behandeling (onderkant van de auto.)
Bij het normale tectyleer pakket reinigen we de bodem (blubber, zand, vuil enz.) en tectyleren we de bodem.
Holle delen zoals langs- en dwarsbalken, kokerbalken, draagarmen. ophangpunten, worden aan de binnenzijde behandeld met Tectyl ML.

Afbeelding

(APK) Las werk (voor als het al te laat is voor Tectyleren…)
Lassen van oa bodem plaat, dorpels enz.
Mocht het al te laat zijn, en er al gaten in de bodem zijn; dan kunnen wij deze ook voor u lassen.
Voor lassen van delen aan de auto moet u even langs komen zodat beoordeeld kan worden wat de kosten zijn, vooraf bekend dus.
Ilbrink & van Groesen beschikt over de juiste middelen en apparaten om roest plekken te reinigen en vakkundig te lassen (lassers met diploma's)

Afbeelding



Tectyl bitumen

Bitumen is dat dikke zwarte spul, dat iedereen herkend als Tectyl.
Het is verkrijgbaar in meerdere soorten, uit blik om te kwasten, in spuitbus en als onderschroef patronen voor de tectylspuit.
Wij gebruiken de onderschroef patronen, dit omdat de Bitumen uit blik vaak na 5 jaar zo hard wordt dat deze barst, waardoor er als nog vocht en pekel onder de bitumen kan gaan zitten.
Uit spuitbus raden wij helemaal af, omdat deze bitumen vaak nat blijft en nooit goed opdroogt.




Epoxy Primer

Toch een roestplekje? Dan eerst schoon schip maken, ofwel eerst alles kaal staal maken.
vervolgens wordt het kale staal eerst met eproxy primer behandeld, de oude eproxy primers ertsen met metaal en zijn nagenoeg de enige primers die lucht dicht zijn (lucht dicht = tegen roest)
Alle andere primers zijn poreus en dus standaard lucht doorlatend om hechting van andere lakken de bevorderen; maar dat werkt dus averechts tegen roest!




Tectyl ML
 
Tectyl ML is een vochtwerend anti - roestmiddel met een grote kruipende werking dat geschikt is als bescherming van motorruimte, carrosserienaden, holle ruimtes (deuren), bevestigingen, laspunten, bouten, moeren, etc.
ML stopt en vertraagd het corrosieproces!

Het is bruinig van kleur en erg dun spul; zo dun dat het overal als een soort van kruipolie tussen kruipt.
Doormiddel van slangen met rondspuit norzels aan het eind kunnen wij de binnenkanten van dorpels en kokerbalken behandelen, een plek waar men anders nooit komt.

Het aanbrengen van ML gebeurt met spuitpistolen volgens de ML methode (methode Lorin). Deze methode bestaat in het boren van gaatjes op sommige plaatsen in de carrosserie of (nog mooier) het gebruiken van bestaande gaten in het carrosserie, waardoor de Tectyl inwendig aangebracht kan worden.




Tectyl Anti steenslag behandeling (stone-ship)

Stone Ship, speciaal tegen anti - steenslag. Dit middel wordt niet zo veel gebruikt, toch zien wij er erg veel kwaliteit in terug, het is speciaal om steenslag beschadigingen van opspattende steentjes van de banden tegen te gaan; daarom behandelen wij de wielkasten en dorpels eerst met dit middel, Stone Ship.

Stone Ship is verkrijgbaar in 3 kleuren, zwart, grijs en wit; maar overigens ook prima te overspuiten met lak in gewenste kleur.




Reinigen van de auto

De meeste Tectyl verwerkers gebruiken een hoge druk spuit bij het reinigen van de auto.
Dat bracht bij ons de volgende twijfel; voor het gebruik van een hoge drukspuit spuit men de te reinigen onderdelen in met ontvetter of, zoals in de wasstraat met shampoo.
Dit is om vuil alvast goed los te weken.

Als alles niet vooraf inspoten wordt met ontvetter is het resultaat niet optimaal en blijft er nog steeds dun flimpje olie achter; (ook met de 200 bar waar veel mensen op pochen).

Dat brengt ons bij het volgende; terug na Tectyleren;
We gaan dus sowieso al ontvetter gebruiken, vaak wordt dat drukloos aangebracht en na het inweken met druk afgespoten met water; het meeste werk wordt dus gedaan door de ontvetter.
Als we nou het proces iets veranderen en we gaan de ontvetter aanbrengen onder druk en afspuiten met 15 á 20 bar lucht; doen doe je eigenlijk het zelfde; je gebruikt de ontvetter om te weken en verwijderd dat met druk.
Wellis waar is de druk van de hogedrukspuit hoger; maar dat is pomp druk; niemand die een spuitlans in de handen heeft kan vertellen hoeveel druk er bij de norzel uit komt.

Plus dat de waterdruk nog een nadeel heeft; het water wordt overal met kracht in geperst; het zit dus overal; in alle hoekjes, kiertjes, gaatjes zit water, ging het bij een tectyl behandeling niet om het bestrijden van water?
Droogcabine? Misschien als je een auto er een week in zet, maar om dichte ruimtes vochtvrij te krijgen moet je nogal wat weten...



Ontvetter onder druk spuiten haalt het meeste vuil al weg; de ontvetter blijft nog even weken op hardnekkig vuil; met perslucht blazen we alles verder schoon en droog; blijft er ergens ontvetter over; is dat met een half uur verdampt.

Zijn wij uitvinders op tectyl gebied? Nee; waarom doen anderen het niet zo, na ons inzien geld en gemakzucht.
Ontvetter is duurder dan water, helemaal als je het niet kunt opvangen en hergebruiken; gemakzucht; in beide gevallen is het vies werk, maar met ontvetter helemaal.
Daarom gebruiken anderen de hoogdruk spuit.

We beschikken overigens wel over een hoogdruk spuit; indien de klant het wenst gebruiken we die alsnog